Exercitii Pentru Scolioza La Copii

Scolioza este o afectiune a coloanei vertebrale care se caracterizeaza prin curbarea in lateral a acesteia. Poate afecta copiii si adultii deopotriva. In cazul copiilor, este important sa se ia masuri pentru a trata aceasta afectiune in stadiile incipiente, astfel incat sa se previna agravarea situatiei.

Un program adecvat de exercitii poate fi de mare ajutor in acest sens. Iata cateva tipuri de exercitii pentru a trata scolioza la copii:

  1. Exercitii de intindere a spatelui

Exercitiile de intindere a spatelui sunt deosebit de utile in tratarea scoliozei la copii. Acestea pot ajuta la intarirea muschilor spatelui si imbunatatirea posturii. Un exemplu de astfel de exercitiu este „arcuirea si intinderea”. Copilul trebuie sa se intinda pe burtica, cu bratele intinse in fata.

Apoi, trebuie sa ridice bratele si picioarele in acelasi timp, incercand sa-si arcuiasca spatele. Acest exercitiu poate fi repetat de cateva ori pe zi, in functie de nivelul de confort al copilului.

  1. Exercitii de fortificare a spatelui

Exercitiile de fortificare a spatelui pot ajuta la dezvoltarea muschilor spatelui si imbunatatirea posturii. O optiune este „ridicarea de greutati”. Copilul trebuie sa se aseze pe o banca, cu o greutate in fiecare mana.

Apoi, trebuie sa-si ridice bratele in lateral, astfel incat greutatile sa ajunga la nivelul umerilor. Acest exercitiu poate fi repetat de cateva ori pe zi, in functie de nivelul de confort al copilului.

  1. Exercitii pentru imbunatatirea flexibilitatii

Exercitiile pentru imbunatatirea flexibilitatii pot ajuta la prevenirea rigiditatii musculare si imbunatatirea posturii. Un exemplu de astfel de exercitiu este „rotatia de solduri”. Copilul trebuie sa se aseze pe podea, cu picioarele intinse in fata. Apoi, trebuie sa-si ridice piciorul stang si sa-l plaseze peste piciorul drept, astfel incat genunchii sa se atinga.

In timp ce tine aceasta pozitie, copilul trebuie sa se roteasca usor spre stanga, incercand sa simta o intindere usoara in partea dreapta a spatelui. Acest exercitiu poate fi repetat de cateva ori pe zi, in functie de nivelul de confort al copilului.

  1. Exercitii de respiratie

Aceste exercitii sunt concepute pentru a ajuta la imbunatatirea respiratiei si a fluxului de oxigen catre muschii spatelui, ceea ce poate ajuta la reducerea tensiunii si a durerii. Aceste exercitii pot include urmatoarele:

  • Exercitiul de respiratie abdominala. Aseaza-te intr-o pozitie confortabila, cu spatele drept si picioarele asezate pe podea. Pune o mana pe abdomen si respira adanc, umfland abdomenul. Expira incet, lasand abdomenul sa se contracte. Repeta acest exercitiu de mai multe ori.
  • Exercitiul de respiratie toracica. Aseaza-te intr-o pozitie confortabila, cu spatele drept si mainile asezate pe coaste. Respira adanc, umfland pieptul si incetinand ritmul respiratiei. Expira incet, lasand pieptul sa se contracte. Repeta acest exercitiu de mai multe ori.

In general, este important sa discuti cu medicul copilului tau sau cu un specialist in terapie fizica inainte de a incepe orice program de exercitii pentru scolioza. Acesta poate ajuta sa identifici exercitiile potrivite pentru copilul tau, in functie de varsta, nivelul de severitate a scoliozei si alte nevoi specifice.

De asemenea, asigura-te ca copilul tau executa corect exercitiile si sa nu depaseasca capacitatea sa fizica. Cu timpul si cu rabdare, exercitiile regulare pot ajuta la imbunatatirea sanatatii coloanei vertebrale si la reducerea simptomelor de scolioza.